17 Şubat 2014 Pazartesi

Sen Benim Diğer Yarımsın - Holly Bourne / Kitap Kurtları Blog Tur (Kitap Tanıtımı&Yorumu+Ön Okuma+Çekiliş)


Goodreads Puanı: 3.70
Kitabın Orjinal Adı: Soulmates
Yazar: Holly Bourne
Sayfa Sayısı: 535
Yayınevi: Parodi Yayınları
Türü: Young Adult, Fantastik, Romance

Arka Kapak: 

Ruh ikizleri; yalnızca onlar bu büyüyü taşır. Toprağa düşen yıldırım kadar nadir gelirler dünyaya. Ama bir araya gelip âşık olduklarında... İşte o zaman, toprak ikiye bölünür. Gökyüzü deryaya, derya ateşe hücum eder. Kargaşa yağar evrenin her bir köşesine, sel olur. 
Zarlar atılır, yıldızlar kesişir; ardından Poppy ve Noah düşürür toprağa o ilk kıvılcımı. Fakat o şey, iki büyülü ruhun karşısında durmaktadır, sanki görünmez bir duvar gibi. Felaket, kıyamet, ölüm; engelleyebilir mi kucaklaşmasını alacakaranlıkla gecenin?




Kitapta lise öğrencisi Poppy, yakın arkadaşları Lizzy,Amanda ve Ruth (şırfıntı -_-) ile  gittiği bir konser sonrası kaderi değişen, biraz da psikolojik sorunları olan bir kız.  Poppy aşk diye bir şeyin olmadığına ve aşkın insanlardaki kimyasal - biyolojik çekim olduğuna inanıyor. Aşk hakkındaki düşünceleri bana mantıklı gelmişti açıkçası. Hatta öyle ki kendimden bir parça gördüm Poppy’de. Sonra fikrini değiştirdi. Ben, fikrini değiştirdiği için üzüldüm ama ben ne bilirim ki! Sonuçta Noah gibi biriyle tanışmadım. Noah kim mi? Middletown’daki tek yakışıklı ve aynı zamanda gitarist. 



Poppy ne kadar Noah’ı reddetse de, mantığıyla hareket etmek istese de kalbine söz dinletemiyor. Sonra ne mi oluyor? Aşk Poppy’nin aklını başından alıyor.
Noah da tam bir romantik aslında. Her ne kadar biraz kendini beğenmiş biri olsa da… İnsanda ego olur da, onun da bir ayarı olur. Noah da psikolojik sorunları olan hatta bu nedenle ailesinden kopmuş bir çocuk. Ama Noah daha ilk görüşte Poppy’ye karşı bir çekim hissediyor.


Her güzel hikayede olduğu gibi bunda da kötü karakterler vardı tabi.Hele  Poppy’nin o lanet arkadaşı Ruth yok mu! Arkadaş değil bildiğin yılan. En ağır Çin işkencelerini hak ediyor. Senin gibi arkadaş olmaz olsun -_-



Yazara da buradan sesleniyorum (sanki yazdıklarımı okuyup anlayabilecek de :P ). İyi hoş Poppy ve Noah arasındaki muhteşem aşkı anlatacağın bir kitap yazmışsın ama Frank’i niye ekledin madem kurguya. Frank Poppy'nin ingilizce sınıfından arkadaşı (tabi onlar arkadaş olduklarını ne kadar inkar etseler de) ve rugby oyuncusu. Şahsen ben onu Noah’dan çok onu sevdim. FRAAAAAANK <3




Lanet yakın arkadaşlar, Frank gerçeği, psikolojik sorunlar, inkarlar ve doğal olmayan hava koşulları... Noah ve Poppy arasındaki bağı koparmaya yetecek mi? Gerisini de bir zahmet kitabı alıp okuyun öğrenin.


Poppy ve Noah arasındaki ilişkinin anlatıldığı kısımlara hiçbir lafım yok. O kadar güzeldi ki, insanın kendini kaptırmaması imkansız. Yazar kitabın aşk meşk içeren kısımlarını çok güzel anlatmış. Ama keşke hiç aksiyon olayına girmeseymiş. Aşk kitabı olarak bıraksaymış daha iyi olurmuş. Kitap bir süre sonra romantik kategoriden çıkıp fantastik ve aksiyon kategorilerine giriş yaptı diyebilirim. Bilimsel çalışmalar filan da neyin nesiydi! Olmamış be canım kırdım puanını. Bizımla deyılsın :P





Not: Hani bir söz vardır. “Savaşma, seviş.” Yazar bu kitabı yazarken o sözden esinlenmiş diye düşünüyorum. Okuduğunuzda siz de bana hak vereceksiniz ;) 
a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top