9 Şubat 2015 Pazartesi

Holly Smale - Geek Kız 2 [Yorum + Çekiliş]


Goodreads Puanı: 4.23
Kitabın Orjinal Adı: Model Misfit (Gek Girl #2)
Yazar: Holly Smale
Sayfa Sayısı: 448
Yayınevi: Eksik Parça Yayınları
Türü: Young Adult, Contemporary



Arka Kapak:

Ben Harriet Manners ve ben hâlâ bir geek'im. Karaoke kelimesinin solistsiz orkestra anlamına geldiğini, Astronotların Uranüs'te bazen gökten elmas yağdığını keşfettiklerini, Bir ahtapotun üç kalbi olduğunu, Mide asidinin çinkoyu eritebilecek kadar güçlü olduğunu, Sabahları boyumuzun akşamki boyumuza göre kabaca bir santimetre daha uzun olduğunu, Oyuncak ayıların gerçek ayılardan daha çok insanı öldürdüğünü biliyorum. Aynı zamanda bu bilgilerin modellik kariyerime hiçbir faydası olmadığını da biliyorum. Tam anlamıyla ayvayı yedim! 
"Gençlere kendilerini iyi hissettirecek ve okuduktan sonra özgüvenlerini artıracak bir mücevher."-Books For Keeps-


Herkese merhabalar. Öncelikle belirtmeliyim ki Geek Kız'ın ilk kitabını ikinci kitabından sadece bir kaç gün önce okuma fırsatı bulabildim. Normalde yazın, ilk çıktığı zamanlarda okuyacaktım. Ama yamaç paraşütü kursundaydım ve kitap okumaya pek fırsat bulduğum söylenemezdi. Neyse ki bu muhteşem seriyle tanışma imkanını buldum. :)





Öncelikle ilk kitap hakkında çok kısa bir açıklamaya yapayım. Ana karakterimiz Harriet Manners, yakın arkadaşı Nat tarafından okul gezisi adı altında bir moda şovuna gitmek zorunda bırakılır. Nat'in keşfedilmesi gerekirken bizim Geek kızımız kendini ünlü moda markasının modelli olarak bulur. Sonra da başına gelmedik kalmaz." Okuyanlar ilk kitabı biraz hatırladılarsa ikinci kitap için yorumum da şöyle...



***BURDAN SONRASI İLK KİTABI OKUMAYANLAR İÇİN AZ BUÇUK SPOİLER İÇEREBİLİR.***


İkinci kitabımızda Harriet dünyaca ünlü bir moda markasının modeli olmasına rağmen muhteşem geekliğinden vazgeçmemiştir. Hala Toby tarafından takip edilmekte, yakın arkadaşı Nat'le takılmakta, Alexa tarafından nefret edilmekte... Ama birinci kitabın sonunda aşkını ilan eden aslan çocuk Nick artık yok (... ve emin olun bu bir spoiler sayılmaz). Nick ve Harriet ayrılmış durumdalar ve biz okuyucular bunun nedenini ancak kitabın sonlarına doğru çözebiliyoruz. Şahsen ben ilk kitabın sonunda "Hele şükür, işin içine karşılıklı aşk girdi." diye sevinmiştim ama yazar bizi aşktan yine mahrum etti ve bu durum benim hiç hoşuma gitmedi Gerçi karakterlerin yaşının çok büyük olmadığını düşünürsek yazarımızın da eli mahkum ilişkiler konusunda.



Annabel Harriet'in küçük kız kardeşine hamile olduğu için, ufak ufak kıskançlıklar yaşayamaya başlayan Harriet, Wilbur'un muhteşem Tokyo işini haber vermesiyle çılgına döner. Çünkü Harriet için Tokyo; Leonardo DiCaprio için Oscar ödülü, Ajdar için çok satan albüm ne ifade ediyorsa onu ifade etmektedir.Yıllarca onun hayalini kurmuştur ve kendini bir şekilde Tokyo'ya atar. Neredeyse hiç tanımadığı çılgın büyükannesi Bunty'ye emanet edilen Harriet'in etrafında annesi babası olmadan yaptığı ilk yolculuktur.








Ama Tokyo'da işler hiç de Harriet'in tahmin ettiği gibi gitmeyecektir.Başı beladan kurtulmayan Harriet'in bir de eski sevgilisi Nick'le Tokyo'da karşılaşması, beyninin ilişkiler yönünde çalışan ufacık, minicik kısmı da dumura uğratır. Harriet'in başına o kadar çok şey gelir ki Tokyo artık onun gözünde o kadar da güzel gözükmemeye başlar.







Tokyo en az Harriet kadar benim de gitmek görmek istediğim bir yer. Muhteşem sakura ağaçlarıyla, cilt cilt mangalarıyla, anime kültürüyle, video oyunlarıyla, teknolojileriyle Japonya benim için de cennet gibi. 






Serinin her iki kitabını okurken de Harriet'de kendimi görmüştüm. Galiba bende de biraz Geeklik söz konusu. Seriye bu kadar bağlanmamın nedeni de biraz o. Ama çevirisi, yazarın dili, hikayesi, kurgusu ve daha bir çok nokta insanın bu kitabı sevmesini sağlıyor zaten. Harriet'in saflıklarına, sürekli yeni bir şeyler öğreniyor olmasına, yeri geldiğinde de cesaretinin ağır basmasına şahit oluyoruz. 



Bu kitap dört gözle 3. kitabını beklediği serinin 2. kitabıydı. Her yaş grubundaki kişiye önerebileceğim, eğlenceli, elinizden bırakamayacağınız bir kitap. Onun için şansınızı deneyin, siz de çekilişimize katılın ;)



a Rafflecopter giveaway

1 yorum:

back to top