1 Ağustos 2015 Cumartesi

Abbi Glines - Tehlikeli Temas [Yorum]


Goodreads Puanı: 4.25
Kitabın Orjinal Adı: Fallen Too Far (Rosemary Beach #1)
Yazar: Abbi Glines
Sayfa Sayısı: 251
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Türü: New Adult, Romance


Arka Kapak:

Bambaşka dünyalardan gelen iki üvey kardeş… Asla sizin olmamasi gereken şeylere duyulan arzu…
Blaire Wynn'in en son istediği şey babasının yeni ailesinin yaşadığı Florida'daki Rosemary Sahili'ne taşınmaktır. Ancak seçim şansı yoktur. Bir hastalık yüzünden ölen annesi, ardında yüklü borçlar bıraktığı için Blaire'in Alabama'daki çiftliği elinde tutması mümkün değildir.
Koltuğunun altındaki tabancayla kamyonetini zengin sahil kasabasına çeken Blaire buraya asla uyum sağlayamayacağını bilmektedir. Babasının Paris'e gittiğini ve onu yeni üvey kardeşi Rush Finlay'le yalnız bıraktığını öğrenince daha büyük bir hayal kırıklığı yaşar. İnsanları hor gören, hiçbir şeyden pişmanlık duymayan, adı çıkmış bir rock yıldızının oğlu olan Rush yakışıklı olduğu kadar şımarıktır da… Ve Blaire'i gördüğü anda genç kızın kanına girer.
Yaz ayları ilerledikçe genç kadın, Rush'ın asla tahmin etmediği yanlarını görecek ve birbirlerine karşı hisleri görmezden gelemeyecekleri kadar güçlenecektir. Ancak Rush, Blaire'in tüm dünyasını yıkacak bir sır bilmektedir. Blaire genç adamın tehlikeli temasına kendini kaptırmadan önce bu gizemi ortaya çıkarabilecek midir?
"En sevdiğim Abbi Glines kitabı olarak listemin zirvesine yerleşti."-Colleen Hoover-




Kitabın konusu arka kapakta gayet açıklayıcı anlatılmış zaten. Annesini kaybettikten sonra elinde bir şey kalmayan Blaire, kendilerini zamanında terkeden babasının yanında kalmak zorunda kalır. Ama babası yeni karısıyla Paris'e gitmiştir. Blaire kendini üvey kardeşlerinin yanında bulur.

Evet "kardeşlerinin". Dolaylı yoldan olsa da karşısında aslında 3 kardeş var. Biri zaten asıl karakterimiz olan Rush. Diğeri Grant, babasının yeni evlendiği kadının 2. evliliğinden olma erkek kardeşi. Tabi bir de Nannette var ki işte onu hiç anlatmayayım. Çünkü zaten kitap Nannette'le ilgili sırrı öğrenmeye çalışmamızla geçiyor.

Bir de yan karakterlerimiz var. Bunlardan biri Blaire'in çalışmaya başladığı golf kulübünün patronunun oğlu Woods. Blaire'le olan ilişkileri öyle garip bir şekilde başlayıp öyle değişik bir şekilde devam etti ki, şahsen Woods'un iyi biri mi yoksa kötü biri mi olduğuna ilk başta karar verememiştim. Ama daha sonradan kanım ona oldukça ısındı.

Aynı yerde çalıştığı Bethy ise ona yeni bir arkadaş oldu.

Rush ve Blaire'den de biraz bahsetmek istiyorum. Aralarındaki ilişki klasik "senden uzak durmaya çalışıyorum ama sanki sana doğru çekiliyorum." ilişkisi. Ama bu kitapta özellikle bir şey dikkatim çekti ve aslında en çok da kitabın o kısmını sevdim. Genelde kitaplarda "Onu istiyorum, ama bunu yapmalı mıyım?" modunda kararsız karakterler görürüz. Bu da neredeyse tüm kitap boyunca devam eder ve karakterler arasında git-gellere yol açar. Ama Tehlikeli Temas'ta yazar "Onu istiyorum, bu kötü bir tercih, ama umrumda değil." diye düşünen karakterler çıkarmış karşımıza. Özellikle kadın karakterimiz Blaire'in böyle düşünmesi ve kararlı duruşu benim çok hoşuma gitti. Şimdiye kadarki tek erkek arkadaşı olan Cain'le bile oldukça tecrübesiz olmasına rağmen Blaire'in bu duruşu bir alkışı hakediyor. 






Rush ise her ne kadar başta Blaire'den uzak durmaya çalışsa da, yakınlaştığı zaman Blaire'in kıskanmasına sebep olan hareketler yapmadı. Aslında bana oldukça "sadık" bir karakter olarak gözüktü. Ki bu da hoş bir şey. Ayrıca asıl babasının bir rock yıldızı olmasının etkisiyle dövmeli bedeniyle, dilindeki piercingiyle beni benden alan bir karakter olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim.







Kitabın sonunda ise yazar açısından biraz hayal kırıklığına uğradım. Zaten kırdığım 1 puanı da bu yüzden kırdım. Kitabın sonuna kadar Nannette'le ilgili öğrenmeyi beklediğimiz, Rush'ın Blaire'den sürekli biraz uzak durmasına sebep olan sırrı öğrendiğimde hayal kırıklığına uğradım. Evet sır biraz şok ediciydi, böyle bir şeyi beklemiyordum ama sır bence Nannette'le ilgili değildi. Daha ziyade Blaire'la ilgiliydi. Kitaptaki tüm yan karakterin bu sırrı aslında biliyor oluşu ama Blaire'ın bu durumu bir türlü öğrenememesi ise daha ayrı bir konu.




Kitaba puanımı neden kırdığımı açıkladım. 5 üzerinden 4 verdim Tehlikeli Temas'a. Kitabı genel haliyle sevdim. Zaten bir oturuşta da bitirdim. Hem akıcı hem de fazla kalın olmayan bir kitap. Benim gibi "kitap okuyamama" durumuna düşenleri bu durumdan çıkarmak için birebir ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top